איך לפתוח סתימה במקלחת?

You are currently viewing איך לפתוח סתימה במקלחת?

בין הגורמים העיקריים לסתימה במקלחת ניתן למנות את נשירת השיער, שהרי אדם ממוצע משיר כ- 100 שיערות ביום וחלקן לצערנו, מגיעות גם לפתח הניקוז של המקלחת. איך לפתוח סתימה במקלחת? המדריך המלא לפניכם!

ניקוי פתח הניקוז בתדירות גבוהה

תחילה, כדאי לציין שחשוב ומומלץ לנקות את פתח הניקוז בתדירות גבוהה (אחת לחודש) ולחלץ ממנו את כל השערות והלכלוך. אם תקפידו לעשות זאת באופן שיטתי, תוכלו למנוע את סתימת פתח הניקוז כמו גם להימנע מהוצאת כספים מיותרת על פתיחת הסתימה באופן מקצועי.

מים רותחים

אם הסתימה נוצרה משאריות של שומן ומוצרי טיפוח, מים רותחים יכולים לפתור את הבעיה ולסייע ללכלוך להיחלץ מהצנרת. הרתיחו מים ושפכו מעט מאוד לתוך פתח הניקוז, כך תוכלו לראות אם ישנו שינוי. אם הסתימה מתחילה להשתחרר, ניתן לשפוך את יתר המים שנותרו.

פומפה

פתיחת סתימה במקלחת יכולה להתבצע באמצעות פומפה (כדאי להחזיק פומפה בכל בית, מאחר ומדובר בפריט חיוני במיוחד). הצמידו את הפומפה לפתח הניקוז (שימו לב שהפיה מכסה את כל הפתח) ובתנועות חדות של פמפום, נסו לפתוח את הסתימה ולנקות את פתח הניקוז.

ספירלה ידנית

היה ומדובר בסתימה עיקשת, תוכלו להיעזר בספירלה ידנית (או לחלופין לקרוא לאינסטלטור שיגיע לעשות זאת בעבורכם). את הספירלה יש להשחיל לתוך פתח הניקוז, ובעת המפגש עם הסתימה, יש לסובב את הספירלה היטב ולחלץ את הלכלוך מהפתח.

אגב, אם אין לכם ספירלה ידנית, תוכלו לקחת קולב עשוי ברזל, וליצור ממנו מעין כלי שיסייע לכם לפתוח את הסתימה.

חומרים לפתיחת סתימות

אם שום אפשרות מבין האפשרויות שצוינו מעלה לא עזרו לפתור את הבעיה, ניתן להיעזר בחומרים שונים לפתיחת הסתימה, החל מאקונומיקה, סודה קאוסטית, חומץ וכו', כשחשוב להקפיד שלא לערבב בין החומרים, מאחר ואדי החומרים נחשבים כרעילים, והם עשויים לפגוע בכם ובדרכי הנשימה. כמו כן, תוכלו לרכוש חומר ייעודי לפתיחת הסתימה. במקרים אלו, חשוב לשמור על בטיחות מרבית, להימנע ממגע בין החומר לבין העור והעיניים (הקפידו להשתמש בכפפות איכותיות) ולקרוא את הוראות היצרן ביסודיות, על מנת להימנע מנזקים אפשריים.

לקרוא לאינסטלטור

ניסיתם לפתוח את הסתימה באופן עצמאי, והניסיון לא צלח? זה הזמן להזמין אינסטלטור מקצועי שיגיע לטפל בבעיה. אם השתמשתם בחומרים כימיים לפתיחת הסתימה, חשוב מאוד ליידע את בעל המקצוע על כך.

כדי למצוא את האינסטלטור הטוב ביותר בעבורכם, נסו לחפש המלצות בקרב בני המשפחה והחברים אודות אינסטלטורים מומלצים. כמו כן, תוכלו לשוטט ברשת, לקרוא ביקורות של לקוחות ולעיין באתר של בעל המקצוע. כיום, רוב בעלי המקצוע מעלים לאתר העסקי שלהם תכנים מקצועיים, כך למעשה תוכלו לעיין בתכנים הללו ולהתרשם.

 

אין ספק שסתימה במקלחת עשויה להיות מתסכלת במיוחד, אך כיום יש לא מעט דרכים לפתור את הבעיה מבלי להותיר נזקים. נסו לפתוח את הסתימה בכוחות עצמכם, ואם אתם לא מצליחים – התקשרו לאינסטלטור מקצועי.